მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

    ახალ რეალობაში სოციალური პარტნიორობა იქცა სასწავლო დაწესებულების მნიშვნელოვანი პრობლემების გადაწყვეტის ქმედითუნარიან ინსტრუმენტად. მოდით გაუზიაროთ ერთმანეთს, როგორ გამოვიყენოთ ის პრაქტიკაში.


                                                           

    რას გულისხმობს კვლევითი ინსტიტუტებისთვის დაქვემდებარების შეცვლა ნანახია (12659) - ჯერ 11 აგვისტო 2010

    2010 წლის 5 ივლისს მთავრობის მიერ მიღებულმა გადაწყვეტილებამ, კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან ინტეგრაცის შესახებ,   საზოგადოება არაერთგვაროვნად შეაფასა. აღნიშნული დადგენილებით, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს უფლებები შეეკვეცა, თუმცა სამინისტრო ამ გადაწყვეტილებას დადებითად აფასებს. მინისტრ დიმიტრი შაშკინის თქმით, სამინისტროს უფლებების უმაღლესი სასწავლებლებისთვის გადაცემა, გარკვეულწილად, ლიბერალიზმი და დეცენტრალიზაციაა, რაც დემოკრატიული განვითარების თანმდევი პროცესია.

    საქართველოში სულ 62 კვლევითი ინსტიტუტია. ბევრი მათგანი საერეთაშორისო ასპარეზზე მართლაც წარმატებულია, მაგრამ საყოველთაოდაა ცნობილი, რომ ამ ინსტიტუტების დაახლოებით ოთხი მეხუთედის მატერიალურ-ტექნიკური ბაზის თვალსაზრისა საკმაოდ რთულ მდგომარეობაშია. ამის   მიზეზი კი კვლევითი ინსტიტუტების მწირი ფინანსური რესურსებია.  

    კვლევითი ინსტიტუტების განვითარების სტრატეგიული გეგმის შემუშავების ზინით, რამდენიმე წლის წინ შეიქმნა სპეციალური კომისია, რომელმაც საქართველოს ეროვნულ სამეცნიერო აკადემიასთან და კვლევით ინსტიტუტებთან აქტიურად იმუშავა. სამწუხაროდ, კვლევითი ინსტიტუტების გარკვეულმა ჯგუფმა ამ თანამშრომლობაზე უარი განაცხადა. საბოლოო ჯამში, შედეგად არაერთგვაროვანი სურათი შეიქმნა, რამაც შეუძლებელი გახადა მეცნიერების განვითარების ერთიანი სტრატეგიული განვითარების გეგმის სრულყოფილი შემუშავება. ამის შემდეგ, აკადემიკოსებთან, სამეცნიერო სფეროს ექსპერტებთან და უმაღლესი სასწავლებლების ხელმძღვანელებთან კონსულტაციების შედეგად, ჩამოყალიბდა აზრი კვლევითი ინსტიტუტებისა და უმაღლესი სასწავლებლების ინტეგრაციის შესახებ. შესაბამისად, კვლევითმა ინსტუტებმა მიიღეს შეთავაზება საუნივერისტეტო კვლევით ინსტიტუტებად ჩამოყალიბების თაობაზე. ეს ინიციატივა მიზნად ისახავს კვლევითი ინსტიტუტებისა და უმაღლესი სასწავლებლების მატერიალურ- ტექნიკური ბაზის გაერთიანებას. ამასთან, უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტებს მიეცემათ უფრო მეტი შესაძლებლობა ჩაერთონ კვლევითი ინსტიტუტების სამეცნიერო თემებში დოქტურანტურის, მაგისტრატურისა და რიგ შემთხვევებში ბაკალავირატის დონეც.

    დიმიტრი შაშკინი, განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი: ”ამჟამად, კვლევითი ინსტიტუტები პირდაპირ სამინისტროს დადაქვემდებარებაშია. დამეთანხმებით, 62 ინსტიტუტის ერთი კაბინეტიდან მართვა რთულია. ამიტომ, კვლევით ინსტიტუტებს შევთავაზეთ არა უმაღლეს სასწავლებლებთან შერწყმა ან ლიკვიდაცია, არავითარ შემთხვევაში, არამედ, მათი დაქვემდებარების საკითხის შეცვლა. ანუ, კვლევითი ინსტიტუტი ნაცვლად მინისტრისა დაექვემდებაროს რომელიმე უმაღლესი სასწავლებელის აკადემიურ საბჭოს. ესაა ლიბერალიზმი - დეცენტრალიზაციის მიზნით, სამინისტრომ თავისი უფლებების დელეგირება მოახდინა უმაღლეს სასწავლებლებზე, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია.

    ხაზგასმით უნდა აღინიშნოს, რომ ყველა კვლევითი ინსტიტუტი საკუთარ სტატუსსა და ბიუჯეტს შეინარჩუნებს. როდესაც უმაღლეს სასწავლებლებს, სამინსიტროსა და კვლევითი ინსტიტუტების ხელმძღვანელებს შორის მოლაპარაკებები მიმდინარეობდა, მაშინვე გადაწყდა, რომ არავითარ შემთხვევაში არ მოხდებოდა ამ ინსტიტუტების თანამშრომელთა შემცირება. პირიქით, მათ ხელფები გაეზრდებათ. უმაღლეს სასწავლებლების ხელმძღვანელებმა ეს საკითხი საკუთარ თავზე   აიღეს, რაც ძალიან მნიშვნელოვანი, მაგრამ მძიმე ტვირთია”.

    როგორც ირკვევა, კვლევითი ინსტიტუტების უმაღლეს სასწავლებლებთან ინტეგრაციის პროცესი წარმატებით მიმდინარეობს. კვლევითი ინსტიტუტების ნაწილი უკვე შეურთდა საქართველოს აგრალურ უნივერსიტეტს, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტს და ილიას უნივერსიტეტს. სამი ინსტიტუტი კი, პროფილიდან გამომდინარე, თავდაცვის სამინისტროს დაექვემდებარა.  

    მთავრობის დადგენილების ოპონენტებს ერთ-ერთ არგუმენტად კვლევითი ინსტიტუტების შენობა-ნაგებობების სახელმწიფოსთვის გადაცემა და მათი გაიყიდვა მოჰყავთ. თუმცა, როგორც გავარკვიეთ, შენობები ისედაც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ანუ სახელმწიფოს ეკუთვნის. ზოგადად,   საბჭოთა კავშირის პერიოდში აგებული ეს შენობები სავალალო მდგომარეობაშია და მათ სერიოზული რეაბილიტაცია ესაჭიროებათ, ზოგიერთს საპირფარეშოც კი არა აქვს. არანაკლებ საინტერესოა ისიც, რომ არის შენობები, სადაც რამდენიმე ათას კვადრატულ მეტრზე ინსტიტუტის მხოლოდ დაახლოებით 40 თანამშრომელი მუშაობს. მათი გარემონტება ქვეყნისთვის მართლაც ფუფუნებაა, ეს კი არცერთ დასავლურ ქვეყანაში არ ხდება.  

    იმ შემთხვევაში, თუ კვლევითი ინსტიტუტების შენობები პრივატიზაციის გზით გასხვისდება, ბიუჯეტში შესული თანხის 50%, ისევ და ისევ კვლევით ინსტიტუტებს მოხმარდება.   როგორ განკარგავს სახელმწიფო ამ შენობებს, კანონით, მხოლოდ სახელმწიფოს გადასაწყვეტია, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ კვლევითი ინსტიტუტების თანამშრომლებს სამუშაო პირობები არ ექნებათ. უმაღლეს სასწავლებლებთან ინტეგრირებული ინსტიტუტების რეაბილიტაციისთვის ბიუჯეტიდან გამოყოფილი იქნა მნიშვნელოვანი თანხები, რომ თითოეულ მეცნიერ-თანამშრომელს თანამედროვე სტანდარტების შესაბამის სამუშაო პირობები ჰქონდეს. აღნიშნული თანხა განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ ადმინისტრაციული ხარჯების შემცირებით გზით მოიძია.    

    გაზეთი - 24 საათი, 10 აგვისტო
    ნინო ყანჩელი

    ავტორი :Adminstrator კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | პრესა განათლების შესახებ |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    მეცნიერება/ტექნიკა სასწავლო აღმზრდელობითი დაწესებულებები ბავშვის კვება და მოვლა სასწავლო დაწესებულების მართვა გაერთიანებები/სოციალური ქცელები სარეკლამო მომსახურება კომპიუტერული ტექნიკა/ინტერნეტი მომზადება/ტესტირება/ჩაბარება კვალიფიკაციის ამაღლება მშობელი და ოჯახი გართობა/თამაშები სხვა დასვენება/ტურიზმი ფიზიკური კულტურა და სპორტი ადამიანთაშორის ურთიერთობა შემოქმედება/ხელოვნება/კულტურა საგანმანათლებლო დაწესებულებები რელიგია ბუნება/ეკოლოგია გამოცემები/პუბლიკაციები განათლება საქართველოში და მსოფლიოში პედაგოგიკა/ფსიქოლოგია დასაქმება/კარიერა/ბიზნესი სწავლა საზღვარგარეთ/სტიპენდიები და გრანტები ბავშვის აღზრდა საზოგადოებრივი ურთიერთობები მედიცინა და პროფილაქტიკა სასწავლო პროცესი/საგნობრივი სწავლება/მეთოდიკა სიახლე განათლების სფეროში სასარგებლო რჩევები ინტერესები/კონკურსები
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2023