მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • მერე რა იყოს და იმედია მაქსიმალურად ყველა ჩავაბარებტ წარმატებებიიიიიიიიი
  • მეცხრე კლასის ბოლოს, რომ გამოცდებია ძნელია?
  • მეცხრე კლასის გამოცდები ადვილია ჩავაბარე ძირითად საგნებშია მაგრამ საწიროა მერწმუნეთ

     
     

     

    რა არის სიყვარული? ნანახია (9061) - ჯერ 24 თებერვალი 2013

    საკითხისადმი მეცნიერული მიდგომა მოითხოვს მოვლენის განსაზღვრას და მის გაზომვას. სოციალური მეცნიერების წარმომადგენლები, მათ შორის ფსიქოლოგები გვთავაზობენ განსხვავებულ მოსაზრებებს ამ საკითხის შესახებ. რობერტ სტერნბერგი გვთავაზობს სიყვარული ე.წ. სამკუთხოვან თეორიას (Sternberg, R.J., 1988) , თეორიაში გამოიყოფა   სამი ბაზისური კომპონენტი: ინტიმურობა, ვნება, გადაწყვეტილება-ვალდებულება. . ავტორის აზრით, სიყვარული შეიძლება ემყარებოდეს პირველ რიგში რომელიმე ერთ ამ კომპონენტს, ან ორი კომპონენტის კომბინაციას, ან სამივეს ერთად. ეს გნსხვავებული შესაძლებლობები საშუალებას გვაძლევს დავადგინოთ სიყვარულის შვიდი შესაძლებელი ტიპი, რომელიც იდეალურ შემთხვევაში (სრულყოფილი სიყვარული) შეიცავს სამივე ბაზისურ კომპონენტს. ეს სამი ბაზისური კომპონენტი შემდეგ მახასიათებლებს გულისხმობს: ინტიმურობა - სიახლოვე, რომელსაც გრძნობენ პარტნიორები; ვნება - სექსუალური მოტივი და სექსუალური აღძვრა, რომელიც ასოცირებულია გაწყვილებით ურთიერთობასთან; გადაწყვეტილება - ვალდებულება - კოგნიტური კომპონენტი, რომელიც გადაწყვეტილებას, რომ ვინმეს უყვარს ვიღაცა და ავალდებულებს შეინარჩუნოს ეს ურთიერთობა.

    ამ სამი ბაზისური კომპონენტის კომბინაციით სტერნბერგი გამოყოფს შვიდი სახის სიყვარულს: 1) მოწონება - რომელიც შეიცავ მხოლოდ ინტიმურობას ( მეგობრობა ვნების ან ვალდებულების გარეშე)   2) რომანტიული სიყვარული - შეიცავს ინტიმურობას და ვნებას ( ინდივიდები ფიზიკურად და ემოციონალურად მიიზიდებიან ერთმანეთისკენ, მაგრამ ვალდებულებების   გარეშე)     3 ) მეგობრობა-სიყვარული - შეიცავს ინტიმურობას და ვალდებულებებს ( ხანგრძლივი ვალდებულება- როგორიცაა ქორწინება, რომელშიც ვნება გაფერმკრთალებულია)   4) ძლიერი გატაცება - შეიცავს მხოლოდ ვნებას ( ვნებიანი, მოზღვავებული სიყვარული ინტიმურობის ან ვალდებულების გარეშე)   5) უაზრო სიყვარული - შეიცავს ვნებას და ვალდებულებას (ვალდებულება, რომელიც ემყარება ვნებას, მაგრამ დროის გარეშე, რათა ჩეამოყალიბდეს ინტიმურობა )   6) ცარიელი სიყვარული - შეიცავს მხოლოდ გადაწყვეტილება- ვალდებულებას (გადაწყვიტა უყვარდეს სხვა ინტიმურობისა და ვნების გარეშე)   7) სრულყოფილი სიყვარული - შეიცავს სამივე კომპონენტს - ინტიმურობას, ვნებას და გადაწყვეტილება- ვალდებულებას - ეს არის იდეალი, რომლის მიღწევაც ყველას სურს.

    ლიყვარული, ზოგადად განიხილება, როგორც   ემოციონალური მდგომარეობა. ემოციები კი წარმოადგენენ ერთის მხრივ ფსიქოლოგიურად აგზნებულ მდგომარეობას და მეორეს მხრივ ეს ფსიქოლოგიური მდომარეობა განსხვავებულ ემოციონალურ ელფერს იღებს - იმისდა მიხედვით თუ რა იარლიყს მივაწებებთ მას. ასეთი მიდგომა ცნობილია ემოციის ორფქტორიანი თეორიის სახელწოდებით. ემოციის ორფაქტორიანი თეორიის მიხედვით, აგზნებამ, რა წყაროდანაც არ უნდა მოდიოდეს ის, უნდა გაზარდოს ვნება,( თუ რაიმე ხელისშემშლელი პირობები არ არსებობს) იმისათვის რომ თავისი აგზნების ნაწილი მიაკუთვნოს რომანტიულ სიყვარულს. დ. დატონმა და ა.არონმა , რათა ეკვლიათ ეს პრობლემა, სტუდენტებს სთხოვეს ექსპერიმენტში მიეღოთ მონაწილეობა. მას შემდეგ რაც, სუბიექტების მიმზიდველ პარტნიორთან გაცნობა შესდგა, სუბიექტების ნაწილს უთხრეს, რომ ისინი მიიღებდნენ საკმაო სიძლიერის ელექტროშოკს. ექსპერიმენტის დაწყებამდე ექსპერიმენტატორმა სუბიექტებს დაურიგა მოკლე კითხვარი, რათა მიეღო ინფორმაცია მათ იმჟამინდელ გრძნობებზე და რეაქციებზე , რადგან სწორედ ეს განსაზღვრავდა ექსპერიმენტის წარმატებას.   ექსპერიმენტის შემდეგ   ამ კითხვარიდან უნდა გაეცათ პასუხი კითხვაზე , „რამდენად უნდოდათ მათ მოეწვიათ პაემანზე და ეკოცნათ პარტნიორისთვის?“ შედეგების ანალიზი აჩვენებდა, რომ აგზნებული სუბიექტები პასუხებში ამჟღავნებდნენ უფრო ძლიერ ლტოლვას პარტნიორების მიმართ.

    და მაინც რა არის ვნებიანი სიყვარული? ვნებიან სიყვარულს ახასიათებენ, როგორც ინტენსიურ, ზოგჯერ დაუძლეველ ემოციონალურ მდგომარეობას, როცა ინდივიდი გამუდმებით ფიქრობს პარტნიორზე, სურს რაც შეიძლება მეტი დრო გაატაროს მასთან და ხშირად არარეალისტურია მის შეფასებაში.   მისთვის დამახასიათებლად მიიჩნევენ, რომ კონტაქტი სხვა მეგობრებთან უფრო იშვიათად ხდება და მთელი ყურადღება ფოკუსირებულია ერთ მნიშვნელოვან ინდივიდზე.   ხაზს უსვამენ ასევე ვნებიანი სიყვარულის იმ თავისებურებას, რომ ის განიცდება ისეთი, რომელიც კონტროლს არ ექვემდებარება და არაწინასწარმეტყველებადია.

    კვლევითი მონაცემები მიუთითებენ, რომ ქალები და მამაკაცები საკმაოდ ემსგავსებიან ერთმანეთს, თუ რას იმედოვნებენ რომ მიიღებენ ურთიერთობებიდან. ორივეს უნდა სიყვარული და სექსი, სექსუალური მიზიდვა აუცილებელია, მაგრამ არასაკმარისი პირობაა, რათა გიყვარდეს მეორე ადამიანი. ორივეს სურს ინტიმურობა და ძალა გააკონტროლოს ურთიერთობის მიმდინარეობა. აღმოჩნდა, რომ მამაკაცები უფრო ადვილად ავადდებიან ამ „სენით“ , ვიდრე ქალები, მაგრამ მამაკაცები უფრო ადვილად ინკურნებიან , ვიდრე ქალები.

     

    ლიტერატურა

     

    1.           ქვარცხავა, რ. (2000). სოციალური ფსიქოლოგია. ტ. 1. ფსიქოლოგიური ბიბილიოთეკა: სახელმძღვანელოების სერია.

    2.           Sternberg, R.J. (1988). In: ქვარცხავა, რ. (2000). სოციალური ფსიქოლოგია. ტ. 1.

     

     

    ავტორი :თიკა გამყრელიძე კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | ფსიქოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    სასწავლო-აღმზრდელობით დაწესებულებაში სკოლამდელ დაწესებულებაში ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში განმანათლების მართვის ორგანოებში კოლეჯში უმაღლეს სასწავლებელში სამეცნიერო-კვლევით დაწესებულებაში სხვა პროფესიულ ცენტრში
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2022